6 Eylül 2008 Cumartesi

RAMAZAN ÜZERİNE !

Bilindiği gibi ramazan ayındayız,ülkemde uzun zamandır yaşanan din sömürüsünün,
eskiden güzel duygular , birlestirici,yardım için vesile olarak geçen bu günlerden
bir kısmımızı iyice uzaklaştırdığını,bir kısmımızıda şaklabanlık derecesine varacak
şekilci,anlamadan,körükörüne ,veya inanmadan menfaat uğruna ,parse toplamaya
yönelik show’larla yaşamaya ittiğini ben de uzun suredir,herkes gibi görmekte ve
bundan ciddi bir üzüntü duymaktayım.Ben son derece dinine düşgün bir insan hiç olmadım.
Ancak o büyük,cezalandırmaz güce,kendi Tanrıma inandım.

Şekilci yönüyle hiç ilgilenmedim,din benim için hep ahlaki ve akılcı bir vicdan meselesi oldu.
Hayatımda ,attığım her adımda ,ahlakın,vicdanın,aklın doğru yolu göstereceğine,dinin esasında da ahlakli,vicdanlı,paylaşımcı,akılcı,eğitici,iyi insan olma öğretisi olduguna inandim.Insanoglu,aslında
belkide doğada en fazla zaafları olan yaratık,ben başta olmak uzere en iyimiz bile hatalar yapabiliyoruz,yeterki bu zaafları,hataları fark edebilelim ,iş hayatımızda,gönül ilişkilerimizde,okul arkadaşlıklarımızda dürüst ve açık olalım.

Bu zaaflar ve hatalardan en az zararla dönebiliyorsak,bence 5 vakit namazını kılan ,30 gün oruç tutan ,haç’a giden,din adına kadınları sömüren veya kendini sömürten kadınlardan,dini
kullanıp menfaat sağlayanlardan, daha dindarız ve daha makbuluz diye düşündüm hep.
Ramazan benim ailemde ,hep sevgiyi ,saygıyı ve elindeki olanakları ,senden daha az olanakları olanlarla, onları ezmeden,paylaşımla yaşandı .

Zaten birazda bizlerin bu alışkanlıklar,öğretilerden,ülkemizde yaşananlara bir tepki olarak uzaklaşmamız değilmi ,ortamı boş bulan yobazların ,menfaatpereslerin ,dini menfaati icin kullananların istedikleri gibi cirit atmalarına ,cahil ve korumasız halkı sömürüp sömürüp,kurdukları show amaçlı iftar çadırlarında ,büyük sevap işliyormuş gibi ,veya lüks otellerde bu güne kadar paylaşmayı bilmeyen,birtakım yardakcıların verdikleri lüks iftar yemekleri ile bugunkü zihniyete hoş görünmek için ortaya çıkmalarına neden olmadı mı ?

Onun için ben ,laik,özgür ve aydınlık,din işlerinin devlet işlerinden ayrıldığı ,halkının aklın yolunu bulabildiği,vicdani ve özgür iradesi ile dinini yaşayabileceği,ramazanların gerçek amaçlarıyla idrak edilebildiği bir ülke özlemiyle,ramazanımızı kutlamak istedim.Hepinize sevgi ve saygıyla,gerçek paylaşma duygularıyla etrafında toplanacağımız iftar sofraları dilerim.

BÜYÜK ÖNDER ATATÜRK VE SİLAH ARKADAŞLARINI VE SEHİTLERİMİZİDE saygı ile anmayı bir borç bilirim,kimse unutmasın ki bugün ramazanlar onların sayesinde yaşanabiliyor.

Cenk