5 Nisan 2017 Çarşamba

Mehmet Osman Çağlar - SON GÜZ FIRTINASI




Mehmet Osman Çağlar - SON GÜZ FIRTINASI 



Mehmet Osman Çağlar'ın "SON GÜZ FIRTINASI" romanı Mart ayında yayımlandı. 1968-1978 deneyimi ile yazdığı romanda o günlerin eleştiri ve özeleştirisi, devrim ve aşkları, süslü laflarla edebiyat yapma kaygısından uzak, tarihe tanıklık eden anlatımı ile akıcı ve kolay okunan bir roman.


Yıllar önce rahmetli annemle faal çalıştığı sol parti hakkında etik olmaz diye hiçbir şey yazmamış. Bunu kitabın öznsöz bölümünde anlıyoruz:


"Genç yaşlarda yaşanıp, soruların cevabını tam alamadığımız ama aramaktan da hiç vazgeçmediğimiz o karanlık ve karmaşık günlerin devrim ve aşklarının öykü romanıdır "Son Güz Fırtınası".


Romanı yazarken ve kendimle birlikte o günlerin özeleştirisini yaparken, gerçekle kurgu arasında gidip gelerek, diyalektik düşünüş ve olguları karşılıklı analiz etme kaygısını hep içimde taşıdım. Ne kadar başarabildim, bilmiyorum. Gerçek isimleri kullanmaktan da imtina etmeye dikkat ettim.


Romanda, insanın, kendi kendinin efendisi olmak, hiçbir lidere, partiye ve hiçbir örgüte bağlı olmadan özgür kalmanın erdemini ve insan düşüncelerinin zamanla değişerek, değişime evrileceğini anlatmaya çalıştım. Yazarken, geçmişte yapılan hatalarla yüzleşmek ve yaptıklarından ürküntü duymak aşamasına geçmem fazla vaktimi almamıştı. Daha sonra yazdıklarımı okurken, düşüncelerim üzerinde otokontrol yetisine sahip olduğumu gördüm. Bu benim açımdan sevindiriciydi.


Eski yıllardaki ideolojik düşüncelerimle revizyonist olarak acımasızca eleştirdiğim bir sol partiye sırf merak için üye olup, içinde iyi dostlar edindim. 2010 yılında Mersin'e taşınmadan önce altı yıl boyunca aktif çalışmalarımda şahit olduğum parti içi bürokrasi, çekişme, ihanet ve hizipçilik konularına etik açıdan doğru olmaz düşüncesiyle hiç değinmedim. Kadrolar değiştikten sonra belki ileride.."

(M.O.Çağlar)


Bugüne kadar çok kitap okudum, 2 kitap çevirisi yaptım, Hiçbirinden bu roman lezzetini alamadım.


Yolu buradan geçen herkesin SON GÜZ FIRTINASI'nı okumasını öneririm.



Cenk Çelebi

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Online kitap satış linkleri:

http://www.idefix.com/kitap/son-guz-firtinasi/edebiyat/roman/turkiye-roman/urunno=0001694341001


https://www.dr.com.tr/Yazar/mehmet-osman-caglar-/s=150454

http://www.kitapyurdu.com/kitap/son-guz-firtinasi/418949.html&manufacturer_id=163677


http://www.pandora.com.tr/urun/son-guz-firtinasi/548777


http://www.ogretmenimdergisi.com/ody/products/son-guz-firtinasi/